محصولات مدیران خودرو در بازار ایران

شرکت صنایع خودروسازی مدیران، تولیدکننده، واردکننده و صادرکننده انواع خودرو سبک و سنگین و همچنین تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی است که از دهه ۸۰ کار خود را آغاز کرده است. این شرکت که به مدیران خودرو معروف است، برای اولین بار خودروهای چینی را با ام وی ام ۱۱۰ به ایرانی‌ها معرفی کرد.

محصولات مدیران خودرو تولید شرکت چری چین است که در ابتدا با برند MVM در ایران به فروش می‌رسید و بعدها تعدادی از تولیدات مونتاژی این شرکت با همان برند اصلی چری روانه بازار کشور شد. از سال ۱۴۰۰ هم برند فونیکس به فهرست محصولات مدیران خودرو اضافه شده است. مدیران خودرو در سال ۱۴۰۲ برند جدیدی را با نام اکستریم (Xtrim) برای عرضه ماشین‌های لوکس چری اکسید معرفی کرد. محصولات اکستریم لوکس‌تر و رده‌بالاتر از خودروهای فونیکس هستند.

در حال حاضر، مدیران خودرو با سه برند ام وی ام، چری و فونیکس در بازار ایران حضور دارد که MVM شامل محصولات رده پایین خودروساز چینی است و نشان چری روی جلوپنجره محصولات رده بالای این شرکت دیده می‌شود و از سال ۱۴۰۰ هم به دلیل تحریم‌ها و بازاریابی، محصولات گران‌قیمت‌تر و رده‌بالاتر با برند فونیکس در اختیار مشتریان داخلی قرار می‌گیرد. از سال ۱۴۰۲ نیز ماشین‌های زیرمجموعه لوکس چری با برند اکستریم به ایرانی‌ها معرفی شده است و از ۱۴۰۳ وارد بازار می‌شوند.

 

ام وی ام

اولین محصولات مدیران خودرو با برند ام وی ام به بازار رسید. چری کیو کیو اولین خودرو چینی بود که به ایران رسید و با نام ام وی ام ۱۱۰ به خریداران ایرانی فروخته شد. برند MVM شامل محصولات رده پایین چری می‌شود.

ام وی ام ۱۱۰

ام وی ام ۱۱۰ اولین ماشین چینی و نخستین اسم در فهرست محصولات مدیران خودرو است که در سال ۱۳۸۴ به بازار ایران رسید و بعد از آن بود که پای محصولات چینی به خیابان‌های کشور باز شد. این خودرو به عنوان یک هاچبک کوچک، کپی دوو ماتیز کره‌ای است، اما کیفیت این خودرو در مقایسه با نسخه اصلی کره‌ای به شدت پایین است. ابعاد جمع و جور، مصرف سوخت پایین و شرایط فروش مناسب، موجب شد تا با استقبال خوبی در بازار کشور مواجه شود. در سال ۱۳۹۴، نسخه فیس لیفت این خودرو با نام ام وی ام 110S معرفی شد.

ام وی ام ۳۱۵ پلاس

ام وی ام ۳۱۵ پلاس اسمی است که برای فروش چری A13 هاچبک و سدان در ایران انتخاب شده است. هاچبک چینی در تابستان ۹۹ توسط مدیران خودرو عرضه شد و سومین فیس‌لیفت این خودرو است. طراحی ام وی ام ۳۱۵ به طور کامل عوض شده و فقط قسمت عقب دست‌نخورده باقی مانده و علاوه بر بدنه، کابین ۳۱۵ نیز به‌روز شده است. این خودرو دارای جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعته است و از امکانات جدید مانند کروز کنترل، سنسور فشار باد تایر، نمایشگر ۸ اینچی، فرمان برقی و آینه بغل دارای گرمکن بهره می‌برد.

ام وی ام ۵۳۰

ام وی ام ۵۳۰ دومین خودرویی بود که به فهرست محصولات مدیران خودرو اضافه شد و از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۵ روی خط تولید قرار گرفت. ام وی ام ۵۳۰ هم مثل تولیدات اولیه چری کپی یک ماشین دیگر، نسل ششم نیسان ماکسیما است. فضای جادار کابین و صندلی‌های راحت مهم‌ترین مزایای این سدان چینی است.

ام وی ام ۵۵۰

ام وی ام ۵۵۰ بعد از توقف تولید ام وی ام ۵۳۰ روی خط مونتاژ مدیران خودرو قرار گرفت. اگرچه این خودرو طراحی جدیدتری از مدل ۵۳۰ دارد، اما روی همان پلتفرم ساخته شده است و از این رو، ام وی ام ۵۵۰ یک سدان جمع و جور محسوب می شود. ام وی ام ۵۵۰ از یک پیشرانه ۲ لیتری به قدرت ۱۳۲ اسب بخار استفاده می‌کند و در دو مدل با گیربکس دستی و جعبه دنده CVT در بازار خودروهای دست دوم موجود است.

مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی